SELAMAT MAJU JAYA DAN SUKSES

Saturday, October 18, 2008

Gempar lagi


Gempar lagi isu tudung di Malaysia. Di saat kesedaran bertudung semakin meningkat timbul pula isu ini. Menurut satu sumber Kementerian sedang bertindak untuk mengharamkan pemakaian tudung bagi pelajar wanita di IPTA dan IPTS berikutan dengan faktor kesihatan. Menurut kajian, pelajar-pelajar wanita yang memakai tudung ini, didapati menunjukkan prestasi yang agak kurang cemerlang dalam pelajaran. Kenyataan ini juga disahkan oleh pakar-pakar daripada Hospital Selayang yang membuat kajian terperinci mengenai pemakaian tudung ini. Mereka berkata pemakaian tudung ini, akan menyebabkan pengedaran udara yang kurang dan menyebabkan kepala yg melindungi otak akan menjadi kurang segar dan akan menjadikan otak mereka tidak aktif.
Malaysia yang dikenali kerana agama rasminya adalah agama Islam kini boleh mengharamkan pemakaian tudung ini di Malaysia yang kita semua sudah maklum sebagai seorang wanita Islam wajib memakai tudung. Isu ini sengaja tidak digembar gemburkan agar tidak mahu berlaku bantahan atau sebarang bentuk perhimpunan haram dari pertubuhan-pertubuhan Islam. Pihak media massa seperti TV sudah di beri amaran agar tidak menggembar gemburkan isu ini. Pihak kementerian akan mengeluarkan satu pekeliling pengharaman pemakaian tudung ini di semua IPTA dan IPTS dan juga akan menghantar pekeliling ini ke sekolah-sekolah.



Pihak kementerian kini dalam proses menyenaraikan beberapa jenis tudung yang haram dipakai semasa berada di dalam kawasan sekolah ataupun kawasan kampus. Antara jenis tudung yang tidak boleh dipakai ialah :



TUDUNG SAJI
TUDUNG PERIUK



dan bagi jenis TUDUNG BOTOL yang selalu menjadi permainan murid-murid sekolah masih lagi dalam pemerhatian

Opss sorry ..gimik jer.. Anda terkena (sabar..je laa )

No comments:

Post a Comment

Kalau baik sebarkan kalau keji dan buruk buangkan jauh-jauh jangan amalkan

FREE PALESTINE

My Blog List